Masa czy Redukcja? Jak ustalić cel treningowy?

Masa czy redukcja? Jak ustalić cel treningowy?

Jeśli nie wiesz na jakim etapie jesteś i nie masz sprecyzowanego celu działa co do sylwetki, to pomożemy Ci to ustalić, dzięki poniższemu schematowi: 

Swietnie! Masz już wyznaczony cel teraz pojawia sie kolejne: pytanie ile kalorii spożywać? W tym pomoże ci nasz wcześniejszy wpis – Jak obliczyć swoje zapotrzebowanie energetyczne? Jeśli już to zrobiłaś/eś to teraz pozostaje jedynie odpowiednie dobranie kalorii do twojego cel 😉

ILE KALORII SPOŻYWAĆ

Redukcja – powinieneś/aś jeść od 10% do 20% (często jest to 200-600kcal) mniej niż twoje CPM. Kluczowym czynnikiem redukcji jest deficyt energetyczny, oznacza to że bilans spożywanych kalorii jest mniejszy niż kalorii spalanych. Pamiętaj, że często polecane diety niskoenergetyczne pomogą Ci schudnąć szybko, ale też są bardzo szkodliwe, nietrwale, ponieważ większość osób doprowadza się do wygłodzenia, a po tym bardzo często następuję efekt JOJO. 

Masa – tutaj sytuacja jest odwrotna, aby przytyć i aby to była tzw. „jakościowa masa” przynosząca, jak najwięcej beztłuszczowej masy mięśniowej i jak najmniej zbędnej tkanki tłuszczowej, powinniśmy dodać do swojego CPM około 10% (200-400 kcal). W tym przypadku kluczowym czynnikiem będzie dodatni bilans energrtyczny. Oznacza to, że bilans spożywanych kalorii jest wyższy niż kalorii spalonych. Dodatkowa ilość kalorii i odpowiednich makroskładników w połączeniu z dobrze dobranym treningiem pomaga nam w regeneracji odbudowy i nadbudowy co prowadzi do rozwoju i rozrostu mięśni. 

Rekompozycja – to nic innego jak zmiana proporcji ciała, czyli kiedy posiadasz trochę tkanki tłuszczowej chcesz się jej pozbyć, a dodatkowo dzięki odpowiednim treningom zbudować masę mięśniową. Najbardziej zauważalne jest to u osób początkujących, zaczynających przygodę ze sportem lub powracających do treningów siłowych po dłuższej przerwie. Do uzyskania rekompozycji potrzebne jest spożycie kalorii na poziomie CPM w połączeniu z odpowiednim treningiem. 

Ostatnie wpisy
Archiwa
Kategorie